Svenja Hagenhoff

Prof. Dr. Svenja Hagenhoff

Department Medienwissenschaften und Kunstgeschichte
Institut für Buchwissenschaft

Raum: Raum 02.006
Nürnberger Str. 71
91052 Erlangen

Sprechzeiten im WiSe 2024/25

nach Vereinbarung.

Vita

English

Svenja Hagenhoff followed the call to Erlangen in 2011. Previously, she was head of the Research Institute for Media Economics at the University of Applied Sciences in St. Pölten, a professorial substitute at the University of Hildesheim and a research group leader at the Georg August University in Göttingen. Further research and teaching stays took her to the University of California in Los Angeles (Anderson School of Management) and the University of Lübeck. Her doctoral (2001) and post-doctoral (2007) degrees are in the fields of information systems and business administration. Her core research areas in Erlangen are media economics with a focus on written media as well as application-related technology aspects in this domain.

She is co-founder of the Department Digital Humanities and Social Studies and was its interim spokesperson 2021-2024.

Deutsch

Svenja Hagenhoff folgte dem Ruf nach Erlangen 2011. Zuvor war sie Leiterin des Forschungsinstituts für Medienwirtschaft an der Fachhochschule St. Pölten, Professurvertreterin an der Universität Hildesheim und Forschungsgruppenleiterin an der Georg-August-Universität Göttingen. Weitere Forschungs- und Lehraufenthalte führten Sie an die University of California in Los Angeles (Anderson School of Management) und die Universität Lübeck. Promotion (2001) und Habilitation (2007) stammen aus Gebieten der Wirtschaftsinformatik und BWL. Ihre Kernarbeitsgebiete in Erlangen sind die Medienwirtschaft mit Fokus auf Schriftmedien sowie anwendungsbezogene Technologieaspekte in dieser Domäne.

Sie ist Co-Gründerin des Departments Digital Humanities and Social Studies und war von 2021 bis 2024 dessen interimistische Sprecherin.